Sunday, January 5, 2014

Pjaustant čiles patartina gingerbread man cookie jar mūvėti guminėm pirštinėm ir pasirinkiti gerai v


Paprasti, skanūs ir akiai patrauklūs patiekalai, prie kurių norisi grįžti vėl ir vėl. Čia pateikiami ne tik nauji kulinariniai bandymai, bet ir šeimos receptai, draugų virtuvės paslaptys. Anksčiau aprašyti receptai nuolat tobulinami ir tikslinami, todėl "pasenusių" receptų čia nėra.
abrikosai Afganistanas Afrika agurkas agurotis Airija alyvuogės Amerika ananasas Anglija antis apkepas arbūzas Argentina Armenija artišokai Australija Austrija aviena avižos gingerbread man cookie jar Avokadas Azerbaidžanas gingerbread man cookie jar baklažanas BALTA Baltarusija gingerbread man cookie jar bananas batatas BE GLITIMO BE KIAUŠINIO Belgija biskvitas blynai Brazilija brokoliai bulvės burokėliai citrusai cukinijos daigai gingerbread man cookie jar Danija duona EGZOTIKA EKOLOGIJA Filo tešla fusion GELTONA Graikija granatas gražgarstės grietinė GRILIS lauke Gruzija grybai Havajai imbieras Indija info Ispanija Italija Izraelis Japonija jautiena jogurtas jūros gyviai kalafioras kalakutiena kalmarai KALĖDOS Kapota tešla kepiniai kiauliena kiaušinis Kinija kokosai kopūstas krabai krevetės kriaušės kukurūzai kumpis KŪDIKIAMS KŪČIOS Lenkija Lietuva mangas Meksika mielinė tešla moliūgas morkos obuoliai Olandija ORANŽINĖ PAGARDAI pankolis papaja pasta pastarnokas Peru pica pienas pipirai ir paprikos pomidoras Prancūzija Puerto Rico pupelės rabarbarai RAUDONA RAW ridikai riešutai Rumunija Rusija ryžiai salieras silkė skvošas sluoksniuota tešla sumuštiniai SVEIKATA svogūnai sūris Tailandas Turkija gingerbread man cookie jar Ukraina uogos Urugvajus VAIKŲ PAGEIDAVIMAI varškė veganams vegetarams VELYKOS Vengrija veršiena Viduržemio vištiena Vokietija vynuogės Čekija gingerbread man cookie jar česnakas šparagai špinatai ŽALIA žalumynai žirniai žuvis žąsis
Čilės pipirai priklauso tai pačiai augalų šeimai, kaip ir pomidorai, baklažanai bei tabakas. Šiandien čilės yra paplitusios ir auginamos visame pasaulyje, tačiau jų tėviškė - Centrinė Amerika, kurioje 16-17 a. apsilankę Ispanijos ir Portugalijos konkistadorai į savo namus Europoje grįžo prisikimšę kišenes "karštų" sėklikių. 
Čilės pipirai - tai vitamino C "bomba". Jie turtingi visų grupių vitaminais ir gyvybei būtinais mineralais. Čilės - tai gamtiniai antibiotikai, turintys priešvėžinių savybių, padeda sergant cukriniu gingerbread man cookie jar diabetu, malšina skausmą, mažina "blogo" LDL choleterolio kiekį organizme. Paros vitaminų ir mineraų poreikiui patenkinti suaugusiam žmogui užtenka suvalgyti 100 g čilių per dieną.
Mano asmeniniu patyrimu, čilės gydo nuo peršalimo, alerginės slogos, blogos nuotaikos, skrandžio bei žarnyno infekcinių ir uždegiminių susirgimų, suteikia energingumo, žvalumo, sušildo visą kūną šaltą žiemos dieną, ir smegeninė geriau veikia po ašrių pietų. Aš daug metų sirgau chronišku gastritu ir gastroduodenitu. Vieno protingo žmogelio patarimu mečiau gerti vaistus ir pradėjau valgyti čiles - mano ligų po poros mėnesių gingerbread man cookie jar nei žymės neliko. Ir kas sukūrė tą beskonę gingerbread man cookie jar ir neveiksmingą "dietą skrandininkams"?
Deginantys pipirai: raudonoji Savina Habanjero , Habanjero čilė , tailandietiška "Paukščio akis" , raudonieji Amazonės gingerbread man cookie jar pipirai, Pekvino pipirai , Čiltecepin arba Čiltepin , britų sukurta "Nagos angis" gingerbread man cookie jar (gyvatė), Naga Holokia ("Vaiduoklis čilė"), indiška Guntur čilė , "Škotų gaubtas" , Datilės pipirai , Rokoto arba Rukutu, Afrikos Piri-piri , Surinamo Madam Žanet , Jamaikos karšta paprika
  Aštrūs pipirai: Tabaskas ir jo padažas gingerbread man cookie jar , Kajenas , Arbolės čilė , Japonės čilė , Čilipikvin uogos, Malagueta gingerbread man cookie jar , Pekvin , juodieji gingerbread man cookie jar pipirai (uogos), Adži Amariljo , geltonieji Kumari pipirai, Kasabelė .
Švelniai aštrūs pipirai: halapenjo (Jalapeño) , Poblano , Pasilja , TAM švelnus halapenio , Anahaimo čilė , Ančio pipirai , Rokotiljo , Pepadiu , Padron, Pimento , Peperončini , Vengriška vaškinė paprika , Banano čilė .
Mano mėgstamiausi pipirai yra visi neutralūs, itališki peperončini, pimento, pepadiu ( Peppadew ), meksikietiški halapenjo ( Jalapeño ), tabasko pipiriukai - mėsingi ir sultingi, serano pipirai. Esu ragavusi Madam Žanet ( Madam Jeanette ) - šie man pasirodė "perkaršti", apsiašarojau vien nuo jų kvapo, peiliu gingerbread man cookie jar bepjaustydama. Anahaimo čilė visiems žinoma džiovinta ir sutrupinta, parduodama prieskoniniuose buteliukuose, tačiau kartais buteliukuose pateikiamas įvairių rūšių raudonųjų čilių mišinys.
Kaip gesinti čilių karštį, jeigu ištiko bėda paragauti kažko labai aštraus? Vanduo nepadės. Geriausiai gesina aštrumo pojūtį burnoje ir pilve: Kazeinas: jogurtas, gingerbread man cookie jar kefyras, grietinė, pienas, varškė, sūriai tipo mozzarella... Riebalai: riebus maistas, aliejus...   Rūgštys: pomidoras, citrina, citrusų sultys... Atšaldyti stiprūs alkoholiniai gėrimai: tekila, konjakas, degtinė, viskis... Cukrus: saldūs pyragai, medus, desertiniai kremai... Tam tikri išimtiniai dalykai: avokadas, bananas, obuolys, gingerbread man cookie jar mangas, humusas...
Pjaustant čiles patartina gingerbread man cookie jar mūvėti guminėm pirštinėm ir pasirinkiti gerai vėdinamą vietą. Jeigu pjaustote plikomis rankomis, prieš tai įtrinkite rankas aliejumi. Nelieskite odos apie akis ir nosį. Muilas ir vanduo sunkiai pašalina čilių aliejų (kapsaiciną). Geriau pradžioje rankas įtr

No comments:

Post a Comment